Subsidieregeling VKB Print E-mail

SecuService informeert u graag over de subsidieregeling Veiligheid Kleine Bedrijven (VKB). Deze subsidie wordt verstrekt om de veiligheid binnen kleine bedrijven te bevorderen.

Update: per 1 oktober 2014 is de stimuleringsregeling Veiligheid Kleine Bedrijven (VKB) gestopt. Het beschikbare budget voor 2014 is uitgeput. Vanaf deze datum honoreert het CCV geen nieuwe aanvragen voor een VKB scan meer. Over de wijze waarop de aanpak VKB in 2015 een vervolg krijgt, volgt op een later moment meer informatie.

Aanpak
In opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie is het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) per 1 januari 2013 gestart met een nieuwe aanpak Veiligheid Kleine Bedrijven (VKB).



Hoe werkt het?
Kleine bedrijven (maximaal 5 vestigingen, met ieder maximaal 10 medewerkers – fte’s) kunnen gratis een veiligheidsscan laten uitvoeren. Een erkende VKB-scanner kijkt waar verbeteringen mogelijk zijn en geeft advies op maat. Ondernemingen die op basis van de veiligheidsscan willen investeren in maatregelen om de veiligheid in hun zaak te verbeteren, krijgen de keuze uit speciaal geselecteerde pakketten in vier categorieën: organisatorische, bouwkundige, elektronische of digitale maatregelen of combinaties daarvan. De helft van die investering wordt vergoed vanuit de nieuwe Aanpak Veiligheid Kleine Bedrijven, tot een maximum van 1.000 euro.

Stappenplan
1. Aanmelden voor gratis veiligheidsscan

Meld u aan via hoeveiligisuwzaak.nl voor een gratis veiligheidsscan.

2. Scan uitvoeren door een VKB-scanner
De scan zal op afspraak en op locatie worden uitgevoerd door een VKB-scanner. Na afloop bespreekt de VKB-scanner de uitkomsten met u en geeft de VKB-scanner concrete aanbevelingen en tips om de veiligheidsrisico's te verkleinen.
Veiligheidscheck
3. Rapport ontvangen van veiligheidsscan
U ontvangt van het secretariaat VKB een rapport met daarin de uitkomsten van de veiligheidsscan samen met de concrete aanbevelingen.

4. Installateur bepalen voor pakketkeuze en installatie
Voordat u een pakket gaat kiezen adviseren wij om eerst de installateur te kiezen. SecuService is onder andere gespecialiseerd in het monteren van camerasystemen en kan u helpen bij het kiezen van het juiste pakket en zorgdragen voor de installatiewerkzaamheden.

5. Pakketkeuze bepalen
Samen met de installateur bepaalt u welk pakket het beste voldoet aan uw wensen om de veiligheidsrisico's te verkleinen.

Klik hier voor een overzicht van de beschikbare pakketten.

6. Bestellen, installatie en facturatie door SecuService
Indien u SecuService als installateur kiest zal SecuService uw gekozen pakket bestellen en installeren. Tenslotte verrekent SecuService direct de toegekende vergoeding via de factuur.
U hoeft de vergoeding dus niet voor te schieten of te wachten op uitbetaling.

Klik hier om het stappenplan voor de subsidieregeling te downloaden.


Wij wensen u veel succes bij de door u te nemen stappen en wij zijn ervan overtuigd dat na de realisatie van de plannen er een veiligere situatie zal ontstaan.

Wenst u meer informatie dan kunt u ons bereiken via de rubriek 'Contact'.

 
Facebook
LinkedIn
YouTube
Volg ons